søndag 16. juni 2013

Bryllupseske Kreativ Scrapping

Kreativ Scrapping har bryllupstid på bloggen og jeg kost meg med å lage en av disse lekre bryllups-eksplosjonsboksene. Boksen er en vakker gave i seg selv, med en liten ekstra overraskelse inni :)
Jeg har lekt med de nye fantastisk nydelige papirene fra Maja Design, Vintage Spring Basics, som med stor sannsynlighet kommer til å bli mine favoritter en tid framover ♥

Har dere lyst å lage bryllupsboksen selv, har jeg laget en tutorial til dere.
Kartong til esken: 12'' x 12''
Kartong til lokket: 6 1/8'' x 6 1/8''
Preg som vist under (stiplede linjer) og kutt (hele linjer):

ESKEN
Hjørner kuttet bort:

Brett inn hjørnene som vist:

Bruk bonefolder for å få ordentlig brett i hjørnet:

Kutt til paneler til esken som limes til innsiden og utsiden:

 LOKKET

Kutt og preg kartong til lokket etter malen. Kutt bort en trekant i hvert hjørne som vist under:


Lim sammen lokket slik:

BRYLLUPSKAKEN
Stans ut sirkler til bryllupsakaken. Du må ha to av hver størrelse (jeg har brukt Spellbinders Standard Circles Small: den nest største, den tredje største og den fjerde største). Kutt også tre striper kartong til kaken. De skal være 2" brede og 7 1/4", 8 3/4" og 10 1/4" lange. Preg stripene på langs 1/2" inn fra hver side og klipp tagger langs hver side inn til bretten.

Fest stripene til sirklene som vist under. Bruk gjerne limroller så blir det mindre kliss og taggene fester seg med en gang. Lim enden av stripen fast når du kommer rundt.

Lim den andre sirkelen som er like stor over den første sirkelen så den skjuler taggekanten:

Kle de tre delene til kaken med mønsterpapir og du ønsker det og lim dem oppå hverandre (med taggekanten i bunnen av hver kake ned mot toppen av neste kake). Ferdig sammenlimt kake:

 Lim kaken fast i midten av bunnen på esken og dekorer kaken og innsiden av esken. Pynt lokket og utsiden ferdig:
 

Blondeservietter kan dere finne her, blomster fra Wild Orchid Crafts finner dere her og selvklebende blondehjerter her. Blonder fra Kort & Godt.
Kos dere med bryllupsesker og de nydelige mønsterarkene fra Maja Design!


8 kommentarer:

  1. Utrolig lekker og inspirerende!
    Jeg må bare spørre hvordan du har fått til det lille banneret på esken som det står "til brudeparet" på. Hvordan har du bøyd papiret, bare med hendene? Hva slags papir er det?
    Tusen takk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar:) Banneret har jeg laget ved å stemple på vanlig Bazzill, men du kan helt sikkert bruke det meste av kartong. Har brukt en grillpinne og rullet hver ende rundt:) En tynn strikkepinne funker også.

      Slett
  2. Tusen takk for svar! Tror jammen meg jeg skal prøve meg på noe slikt til et bryllup jeg skal i i sommer! :)

    SvarSlett
  3. Denne ble så utrolig FIN!! Har sett sånn før, men fikk førsta nå lyst å lage den! Var så fint at du fikk kjøttmeisen med ;)

    SvarSlett
  4. An absolutely wonderful project, love everything about it!

    SvarSlett
  5. Świetny kurs.
    Sama chętnie spróbuję :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom - legg gjerne igjen noen ord om du har lyst så jeg ser at du har vært her.